Nooit eerder in de inmiddels 116-jarige geschiedenis van het bedrijf verkocht Rolls-Royce zoveel auto’s als in het eerste kwartaal van dit jaar. Wereldwijd gingen er 1380 luxe wagens over de toonbank. Met name in China en de VS steeg de verkoop explosief, maar ook in Europa nam de verkoop sterk toe, al wil men bij Cito Motors in Eindhoven – de enige dealer van de Benelux – geen exacte aantallen noemen.
Dat de zaken buitengewoon goed gaan bevestigt Vincent Bolt, brand manager van het exclusieve Britse merk. De Cullinan, het SUV-model van Rolls Royce is in Eindhoven zelfs ‘tijdelijk’ uitverkocht. ,,Ik heb op het moment geen Cullinan staan omdat ze echt zijn uitverkocht. Volgende week komt er wel weer eentje binnen. Maar de levertijden lopen aardig op, ja.”
Prijskaartje
De coronacrisis lijkt totaal geen rol te spelen in de markt voor auto’s met een prijskaartje vanaf 400.000 euro. Bolt voerde na het sluiten van de showroom veel verkoopgesprekken aan de keukentafel. Gewoon bij de klanten thuis. ,,Die gesprekken aan de keukentafel of op het bedrijf maakten het contact met de klant een stuk persoonlijker. Juist in deze crisis hadden we daar veel meer tijd voor, dus voor ons was het zeker geen nadeel.”
Bekijk HIER het filmpje.